تلفن هوشمند خم شو موتورولا هم در راه است

مدت زمان زیادی است که می‌دانیم موتورولا هم مشغول کار روی یک موبایل هوشمند با نمایشگر خم شو است. زیرا این شرکت اواخر سال گذشته پتنت چنین محصولی را ثبت کرد و متعاقب آن وال استریت ژورنال طی گزارشی نقشه های این کمپانی را تقریبا رسمی لو داد

تلفن هوشمند خم شو موتورولا هم در راه است

داستان اسمارتفونهای تاشو یا دارای قابلیت خم شدن صفحه در MWC امسال حسابی داغ شده است. پس از سامسونگ و هواوی و رویول، اکنون موتورولا هم گفته که مشغول کار روی یک موبایل تاشو است. مدیر اجرایی شرکت می‌گوید موتورولا «قصد ندارد بعد از دیگران و دیرتر از بقیه وارد بازار شود.

مدت زمان زیادی است که می‌دانیم موتورولا هم مشغول کار روی یک موبایل هوشمند با نمایشگر خم شو است. زیرا این شرکت اواخر سال گذشته پتنت چنین محصولی را ثبت کرد و متعاقب آن وال استریت ژورنال طی گزارشی نقشه های این کمپانی را تقریبا رسمی لو داد. البته فارغ از عواقب چنین سکوتی، موتورولا تا کنون درباره فرآیند تولید این محصول ساکت مانده بود. اما معاون بین الملل محصولات موتورولا هفته گذشته در مصاحبه‌ای با انگجت اطلاعات دقیق تری درباره جاه‌طلبی‌های این شرکت را فاش ساخت. 

دان دری گفت: «ما از مدتها پیش مشغول کار روی یک تلفن تاشو هستیم. و تا کنون نسخه‌های آزمایشی فراوانی تولید کرده‌ایم.»

اما به دلایل فراوانی صحبت با دری درباره تلفن‌های آینده موتورولا مانند جستجو به دنبال نور در مه غلیظ است. اگرچه با اطمینان خوبی می‌دانیم که چه چیزی انتظارمان را می‌کشد، اما اصلا درباره جزئیات احتمالی نمی‌دانیم و همه چیز مبهم است. دری به طور ضمنی تایید کرد که محصولی به زودی معرفی خواهد شد. مقاله اصلی وال استریت ژورنال هم پیش‌بینی می‌کرد تلفن هوشمند تاشو موتورولا تا آخر فوریه روانه بازار خواهد شد. اما اکنون مشخص است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. البته دری گفت:«موتورولا اصلا قصد ندارد بعد از همه وارد بازار شود.» لذا وقتی به زمان عرضه گلکسی فولد در آوریل و هواوی میت ایکس در میانه 2019 نگاه می‌کنیم، دور از انتظار نیست که موتورولا هم محصول تازه‌اش را در تابستان راهی بازار کند،

اگرچه دری با حداقل جزئیات به تایید این خبر می‌پردازد، اما در صحبتهایش جزئیاتی را مطرح می‌کند که شایعات پیشین درباره این محصول را تایید می‌کند. با دقت به پتنتی که موتورولا برای موبایل خم شدنی خود ثبت داده، می‌توانیم به وضوح ردپای استایل موبایل‌های تاشو قدیمی موتورولا با نام RAZR را مشاهده کنیم. با این تفاوت که بخش داخلی موبایل جدید تماما از یک نمایشگر یکپارچه تشکیل شده است.

اگرچه سامسونگ و هواوی به شکلی موبایل‌هایشان را تا زده‌اند که نمایشگر در بخش بیرونی قرار گرفته است و به نظر ایده‌ای بسیار جذاب می‌آید، اما دری معتقد است این کار اصلا مناسب نیست زیرا نمایشگر را در معرض خطرات فراوانی قرار می‌دهد و احتمال شکستن آن در اولین سقوط را بسیار بالا می‌برد. اما موتورولا صفحه نمایش را در وسط موبایل تاشده قرار خواهد داد تا از آن محافظت کند و برای بخش بیرونی هم به دنبال راه‌حل مناسب و زیبایی می‌گردد.

وی با اشاره به آنچه هواوی در میت ایکس انجام داده می‌گوید: «ما در موتورولا هم ابتدا به دنبال نمایشگرهای OLED پلاستیکی رفتیم که یک فیلم پلاستیکی روی آنها را پوشانده بود. به این شکل اگرچه مقاومت در برابر شکستن بیشتر می‌شود، اما این پلاستیک به راحتی با ناخن‌های کاربر خراشیده می‌شود. پس چنین محصولی عمر مفید کوتاهی دارد و از لحظه‌ای که از جعبه در می‌آید ساعت شنی آن برای به حداکثر شدن خش‌ها و مردن موبایل‌تان کارش را شروع می‌کند. اما این نمایشگر روز اول بسیار زیباست. واقعا زیباست»

وی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره می‌کند و می‌گوید هنگامی که موتورولا کار روی موبایل تاشو جدیدش را شروع کرد، می‌دانستیم که نباید نمایشگر را در سمت بیرونی قرار دهیم. هنگامی که می‌دانی قرار است خراش‌های ساده از ناخنهای کاربر و هر وسیله ساده محیطی دیگری باعث دردسر بزرگی شوند، باید مراقب باشیم که دستگاه را ابزاری بلااستفاده تبدیل نکنیم. این جزئیات به شکل جالبی با تصاویری که پتنت ثبت شده موتورولا دیده می‌شوند، همخوانی داشته و مکمل یکدیگرند.

موبایل تاشو کشویی تا به اینجا فقط در پتنتها و افکار جذاب موتورولا به چشم می‌خورد. دری همچنین اشاره می‌کند که موتورولا حتی امکان فنی تولید محصولی با نمایشگر یکارچه خم شدنی اما بدنه‌ای با دو لولا که دوبار روی هم تا می‌خورد را بررسی کرده است. به این صورت هنگامی که موبایل تاخورده است، تنها یک سوم نمایشگر آن رو به بیرون و در معرض خطر است.

دری البته اشاره می‌کند که باید منصف بود، موتورولا تنها شرکتی نیست که ایده موبایل‌هایی با دوبار امکان تاخوردن را در سر می‌پروراند. برخی شرکتهای چینی هم هستند که فعالانه این ایده را دنبال می‌کنند. همچنین دو شرکت بسیار مشهور هم روی این ایده کار می‌کنند که لازم ندیده‌اند در MWC سرو صدایی درباره آن به پا کنند. البته وی به نام این شرکت ها اشاره ای نمی‌کند.  البته دری می‌گوید این طراحی Z شکل، مطمئنا گزینه مناسبی برای نسل اول اسمارت فونهای تاشو موتورولا نخواهد بود. زیرا مشکلات تکنیکی و فنی بسیار زیادی سر راه است.

ایده صفحه نمایش بزرگ با سبک زد شکل، می‌تواند این موضوع را در ذهن قدرت بخشد که احتمالا موتورولا قصد دارد تبلتی با نمایشگر بزرگ تولید کند که با دوبار تا خوردن تاحد ممکن کوچک شده و به موبایلی اندازه جیب تبدیل شود. البته دری این موضوع را تلویحا رد می‌کند و می‌گوید که تولید تبلت تنها در انحصار شرکت مادر موتورولا، یعنی لنوو است و موتورولا فقط روی موبایل کار می‌کند. وی می‌گوید در صورتی که مشکلات فنی طراحی زد شکل با دو لولا حل شود، می‌توانیم شاهد موبایل‌هایی باشیم که هنگام عدم استفاده تا خورده و بسیار کوچک و جذاب شوند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان